Social Media

Inmiddels zijn de cijfers over het gebruik van social media in Nederland bekend. In de ontwikkeling van de cijfers lijken twee trends zichtbaar. Allereerst stabiliseert het gebruik van de grote social media. Daarnaast is er sprake van een versplintering: mensen gebruiken steeds meer social media tegelijk, die op hun beurt elk een bepaalde behoefte vervullen.

RKDmedia analiseert jouw doelgroep en maakt hiervoor een duidelijk plan welke social media er voor jouw bedrijf het beste ingezet kunnen worden om jouw doelgroep optimaal te bereiken.




 

Een paar feitjes:

In Nederland zijn er 9 miljoen geregistreerde Facebook-accounts. Ondanks berichten van afnemend gebruik was het bezoek aan Facebook nog nooit zo hoog als de laatste maanden van 2013. In het laatste kwartaal trok het platform zo’n 9,7 tot 9,8 miljoen Nederlandse bezoekers.

In Nederland zijn er 5 miljoen geregistreerde accounts, waarvan er 1,3 miljoen maandelijks actief tweeten. De website van Twitter wordt maandelijks door 3,9 miljoen Nederlanders bezocht. Wel zijn er signalen dat zowel Twitter als Facebook te maken hebben met jongeren die afhaken.

LinkedIn heeft inmiddels zo’n 4,6 miljoen Nederlandse bezoekers per maand. Wereldwijd wordt het platform maandelijks door 187 miljoen mensen bezocht, waarvan 38 procent vanaf een mobiel apparaat. LinkedIn heeft 277 miljoen gebruikers, waarvan 4,5 miljoen in Nederland. Er zijn 3 miljoen bedrijfspagina’s en 2,1 miljoen LinkedIn groepen.