Samen met onze ontwerpers en marketing specialisten komen we samen met jou tot een perfect resultaat, waarmee jij jaren vooruit kan en dat helemaal past bij jouw bedrijf. Jouw huisstijl is tenslotte jouw visitekaartje.
Een huisstijl bestaat uit verschillende elementen:
- Woordmerk: Het logo zoals bijvoorbeeld Google.
- Beeldmerk: Het symbool dat verwijst naar de activiteiten of specifieke kenmerken van de onderneming, zoals de schelp van Shell.
- Typografie: Het lettertype dat gebruikt wordt. Hiermee kan een onderneming een bepaald element benadrukken, zoals zakelijkheid door een lettertype als Helvetica of speelsheid door het gebruik van Cronos Pro.
- Kleuren: Voor kleuren geldt hetzelfde als voor typografie. Met grijs straal je bijvoorbeeld zakelijkheid uit en met veel felle kleuren speelsheid.
- Kenmerkende vormen: Bijvoorbeeld de golf onder Coca-Cola of de strepen van Adidas.
Maar hoe kom je tot een goede visuele identiteit? En wat komt er kijken bij het ontwikkelen van een huisstijl? We zetten de stappen hiernaast even op een rij.